에픽게임즈(Epic Games)는 오늘 새로운 스토어를 런칭할 것이라 발표했습니다. 우선 맥과 윈도에 런칭 후 안드로이드와 기타 플랫폼으로 확장 예정입니다.
"Developers receive 88% of revenue,” the company wrote. "There are no tiers or thresholds. Epic takes 12%. And if you’re using Unreal Engine, Epic will cover the 5% engine royalty for sales on the Epic Games store, out of Epic’s 12%."
일반적인 70:30 수익배분율에서 탈피하여 개발자는 매출의 88%를 가져가고 Epic은 12%를 가져갑니다. 그리고 Unreal Engine을 사용 시, 엔진 로열티 5%를 Epic 몫의 12%에서 지불할 것이라고 합니다.
"Starting from October 1, 2018 (i.e. revenues prior to that date are not included), when a game makes over $10 million on Steam, the revenue share for that application will adjust to 75%/25% on earnings beyond $10M. At $50 million, the revenue share will adjust to 80%/20% on earnings beyond $50M."
참고로, Steam을 운영하는 Valve는 12월 1일 변경된 수수료율을 발표하였는데, 10월 1일 이후 기준, 처음 $10M (약 115억원) 까지는 30%, 다음 $50M (575억원) 까지는 25%, 그 이상은 20%만 받기로 변경하였습니다.
https://www.engadget.com/2018/12/04/epic-games-store-steam-origin-battle-net/
https://www.polygon.com/2018/12/4/18125498/epic-games-store-details-revenue-split-launch-date
https://steamcommunity.com/groups/steamworks/announcements/detail/1697191267930157838