https://www.expressen.se/motor/trafik/filmbeviset-pa-att-volvo-ar-varldens-sakraste-bil/
운전자는 무사하고 경찰이 차 좋다더라 합니다.
The accident occurred on April 27 outside Sarpsborg in southeastern Norway, near the border with Sweden. Fortunately, for those who are interested in car safety, the car was behind a Mercedes with front camera, which is constantly shooting.
"I drove behind the car for 10 minutes and there was nothing strange about driving. Then suddenly he drove into the wrong lane. I thought "what the fan is doing now" and can not react. Everything happened so quickly, says Thorbjørn Lerfald, who drove in the car behind.
Fortunately, Thorbjørn is able to put his brake down and stay his Mercedes just in front of Volvo, a V70 Cross Country.
"I pulled a little and then went to see how it was with him. He was completely shocked, all he could say was "what happened, what happened?". I helped him out through the car window and saw that he had some blood on his face, says Thorbjørn.
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The police are celebrating car safety
After the hook, an ambulance arrived and fetched the driver and took him to the hospital. There it was found that he was unscathed in addition to a small wound.
- Even though the front was mowed there were no damage inside the car. If he had driven a small car, I'm quite sure it had gone to hell. The truck was very heavy because it was filled with gravel, says Thorbjørn.
Even the police pay tribute to car safety.
"Seen from the power of the accident, it went well. The passenger car was a new model with good safety, "says police Stian Wold to ABC News Norway .
After the accident, a salvage truck came to carry the truck, but it was so heavy that it did not go. A excavator had to be called in to unload the gravel next to the road so that the truck could then be carried away.
그만큼 도로와 작업환경이 좋다고 할수 밖에 없습니다.
당장 우리나라 대입하면 공사환경과 주변 도로가 울퉁불퉁 턱도 많다면
낮은 범퍼가 죄다 쓸려서 기사들이 높은 걸 선호하겠죠.
당장 우리나라에 돌아다니는 볼보,만,스카니아 트럭과 현대 트럭 범퍼 위치만 비교해도 확 차이가 나죠.
대표적으로 볼보 트럭이 이런 노력을 오래 전부터 해 온 회사입니다.
p.s 내, 저 볼보빠입니다. ㅎㅎ
아예 볼보나 MAN 등 유럽트럭들도 물론 많고요.
스카니아의 시그니쳐 노란색과 그릴 및 탑 모양만 봐도 스카니아 덤프로 보입니다.
간단하게, 화물차는 건설장비에 비해 비교적 쉽게 차고를 낮게 유지할 수 있습니다.
동양의 볼보라 불리우는 스바루도 오래전부터 저정도는 되었고요. 미국 고속도로사고에서 탑승자를 꺼내기 위해 차량을 절단하는 장비가 있는데 스바루의 A필러내 강철봉 때문에 그 절단장비를 업글했다는 일화도 유명하죠. 오래전부터 A필러가 튼튼해야 한다는 걸 알고 있었고 실제로 보강을 해 놨다는거죠. 거기다 스바루 차량의 A필러는 상당히 작게 설계를 해놔서 시야를 많이 가리지 않습니다.
실수를 했을때 볼보는 이렇게 버틴다..라는게 핵심이죠
튼튼하군요.
그래도 운전자가 살아 있다니 다행입니다.
펌퍼가 낮다고는 하지만 저 정도 사고에 저렇게 무사한걸 보면 말이죠.
근데 블랙박스 차량 제동력도 상당히 좋네요.
웬지 전방추발방지 장치가 작동한 느낌이네요.
그나저나 저 상용차가 뒤집어졌다면 2차 사고가 났을텐데, 뒤집어지지 않아 다행입니다. 덤프트럭으로 보이는데, 뒤에 또 트레일러가 달려있고, 공차 중량만 해도 대강 2톤 밖에 되지 않는 XC70에 비해 7-8배는 될텐데, 충격량이 대단했는지 휘청하네요.
진짜 죽다 살은 격이에요.
그냥 멈춰있는 벽에 들이 받는 경우가 충격량이 더 크죠. 저 트럭의 범퍼는 그냥 쇳덩어리가 아닌 것 같습니다.
http://www.carhnt.com/bbs/board.php?bo_table=13&wr_id=5
트럭과 V70의 상대속도가 100이라도 V70혼자 100으로 벽에 들이받는 것 보다 받는 충격의 최대값은 더 낮습니다. 트럭도 V70도 조금씩 찌그러지면서 충격을 흡수하고 있었으니까요. 뭐 저도 물리는 잘 몰라요. ㅎㅎ
모자이크부분 잘 보면 운전자 살아있는거 같네요
반자율주행을 아무때나 쓴다는게 아니라 조향보조만 켜고 다닐 수도 있고, (실제로 그 조건으로 보험 할인이 됨)
어떤 차종은 조향보조를 안켜도 중앙선 넘어가면 조향간섭이 기본으로 있기도 하죠
혹시나 하는것 때문에 눈물을 머금고 삼각별 대신 XC70 구매했습니다.
이거 보니 잘했다고 생각드네요. ^^