Although Deal acknowledges the year-end certification timeline “is very sporty,” he says following through on the threat to cancel the stretched 737 derivative is unlikely.
(보잉 민항기 부문 사장 Stan Deal)연말까지의 737-10 인증은 매우 과도함을 인정했지만, 737-10의 취소도 현실적이지 않다고 말했다.
스케쥴을 맞출 수 없는데 프로젝트는 어떻게 지속하나요? 의회에 땡깡을 부리면!!!
“To me, that's not a high probability path,” says Deal. “The high probability path and the commitment we made to our customers is to get this airplane certified. We're in the midst of that with the FAA right now—doing the certification work on the 737-10. If it takes a little more time we're going to go back to Congress and ask for that time. So my head is focused on delivering that promise to the customer.”
"나에게 취소란 가능성 높은 경로가 아닙니다"라고 Stan Deal은 말했다. "가능성 높은 경로, 그리고 우리가 고객들에게 다짐하는 것은 인증된 737-10을 인도하는 것입니다. 우리는 FAA와 737-10 인증을 진행중에 있습니다. 만약 시간을 더 요한다면, 우리는 의회에게 요청할 것입니다. 내 머릿속은 고객들에게 인도하는 것에 집중되어 있습니다.
한편 MAX 계열은 비행이 재개된 이후 지금까지 450대가 인도되었다고 합니다.
“In March and April, we did have some impact due to the supply chain that rippled through. We're starting to see the clearing of that actually and this last month we did output 31 from the factory—and netted 43 deliveries. We're going to keep watching the supply chain,” says Deal, who notes that 450 737s have now been delivered since the type returned to service in late 2020.
"지난 3월과 4월간에는, 우리는 요동치는 공급망 문제로 어느 정도 충격이 있었습니다. 우리는 그것을 해결하기 시작했고 지난 달에는 31대를 생산하고 43대를 인도했습니다. 우리는 계속 공급망에 주의를 기울일 것입니다."라고 하면서 비행이 재개된 이후 Max 계열을 450대 인도했음을 언급했다.
그러고 보니, 방산 분야조차 (미 공군 수뇌부의 반대와 상관없이)F-35 줄이고 F-15 더 사라는 친보잉 성향은 공화당입니다.
FAA가 뭐라하던 내 갈길 간다 이건가요ㄷㄷㄷㄷ