타이칸의 실 주행거리 증가가 눈에 띄네요~
제차 EQC 가 없는게 다행이라 해야 할지... (미국에서 아에 판매를 안하는 걸로 알아요..)
전비 자체만 놓고 보면 구형 아이오닉 EV 모델이 제일 좋네요~ ^^
https://insideevs.com/reviews/443791/ev-range-test-results/ <= 원문은 여기에~
EV Range Test Results
Vehicle |
Price |
Real Range (Miles) |
EPA Range (Miles) |
Difference |
Efficiency (mi/kWh) |
2021 Porsche |
$85,470* |
293 |
225 |
+30.0% |
3.49 |
2019 Tesla Model 3 AWD |
$47,990 |
290 |
322
|
-10.0% |
4.25 |
2020 Porsche |
$103,800* |
278 |
203 |
+36.9% |
3.32 |
2020 Tesla |
$49,990 |
276 |
316
|
-12.7% |
3.85 |
2020 Hyundai |
$37,190 |
238 |
258 |
-7.8% |
3.9 |
2021 Volkswagen ID.4 First Edition |
$43,995 |
234 |
250 |
-6.4% |
3.0 |
2020 Chevrolet Bolt EV |
$36,620 |
226 |
259 |
-12.7% |
3.4 |
2020 Nissan |
$43,900 |
190 |
215 |
-11.6% |
3.4 |
2019 Audi |
$74,800 |
188 |
204 |
-7.9% |
2.3 |
2020 Hyundai Ioniq EV |
$33,045 |
171 |
170 |
+0.6% |
4.5 |
2019 BMW i3s BEV |
$47,650 |
141 |
153 |
-7.8% |
3.6 |
2020 BMW i3s REx |
$51,500 |
126 |
126 |
0.0%
|
3.5 |
2020 MINI |
$29,990 |
108 |
110 |
-1.8% |
3.7 |
2015 Chevy |
$25,995 |
63 |
82 |
-23.2% |
3.5 |
2018 smart Electric Drive |
$28,750 |
51 |
57 |
-10.5% |
3.4 |
*Including the 93.4 kWh Performance Plus battery option as used in the range test
2021 Porsche Taycan RWD
- Real-world Highway Range: 293 miles
- EPA-estimated Range: 225 miles
- Difference: +30%
Porsche introduced a new base version of the Taycan in 2021 that is only offered in rear-wheel drive. Kyle was one of the first members of the media to get hold of one and performed the 70 mph range test. This new version comes standard with Porsche's Performance battery with a gross capacity of 79.2 kWh. However, the car Kyle used had the 93.4 kWh Performance Plus battery option which costs $5,570.
The RWD Taycan became our new 70 mph range test king covering an amazing 293 miles (471 km) before the battery was completely exhausted. That's a whopping 30% better than its EPA-range rating of only 225 miles (362 km) per charge.
2019 Tesla Model 3 Long Range, Dual Motor
- Real-world Highway Range: 290 miles
- EPA-estimated Range: 322 miles
- Difference: -10.0%
The Tesla Model 3 dual motor, long-range is EPA-rated at 322 miles per charge and is one of the most efficient EVs available today. In our 70 mph highway range test, we were able to drive a total of 290 miles (467 km) with an average consumption rating of 4.25 mi/kWh (14.59 kWh/100 km). It finished up achieving 10% less range than its EPA-range rating.
주행거리마저도 실제보다 낮게 공지하는 모양이군요?
30프로나 낮게 공지해도 다들 사니까??
위 주행거리는 측정방법이 70마일 정속주행이라 2단기어가 있는 타이칸은 월등히 잘 나올수밖에 없는 측정 방법이죠...
측정 방식이 어떻게 재도 공정하다는 합의가 절대 안나와요...
정속주행하면 타이칸에 유리하다. 겨울에 하면 히트펌프없는 모델3에 불리하다. 히타 맥스로 키고한다. 회생을 쓰네 안쓰네 뭐 사람마다 너무 반응이 달라서요.
당장 작년까지 모델3 거리 짧게 나올때는 히트펌프 없고 히타 맥스로 켜서 국내 공인 거리 정확하지 않다 하다가 요새 테슬라가 공인 거리 제일 길게 발표되니까 그런얘기 쏙 들어갔잖아요.
전 그냥 대충 전기용량. 차 무게. 공기저항계수 정도로 적당히 뇌피셜 계산합니다.
타이칸처럼 2단기어가 있어서 고속주행거리가 길다는것만 알면 사실 별차이 없습니다. 히터맥스인건 고쳐야하는게 맞고요.
실제 운용해보셨으면 아실텐데요.. 겨울은 인증거리보다 조금 짧고 봄가을엔 많이 길고 여름엔 조금 길죠.
내연기관 연비처럼 고속인증거리도 있고 시내인증거리도 있고 그럽니다.. (+겨울 주행거리)대충 요것의 중간값이 보통 알고있는 실제 주행거리죠.
위 기준은 고속도로 정속주행이라는 한 항목에서의 결과입니다.
우리나라 환경에서 과연 서울 - 부산 구간 간다고 해도 시속 90km 이상 정속주행으로만 갈 수 있을지는 잘 모르겠습니다.
흠 ㅡㅡㅋ
뭔가 용량의 차이가 있다고 본거같은데 말이죠 ㅡㅡㅋ