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Boeing Statement on United Airlines Flight 328
CHICAGO, Feb. 21, 2021—Boeing today released the following statement:
"Boeing is actively monitoring recent events related to United Airlines Flight 328. While the NTSB investigation is ongoing, we recommended suspending operations of the 69 in-service and 59 in-storage 777s powered by Pratt & Whitney 4000-112 engines until the FAA identifies the appropriate inspection protocol.
보잉은 이번 유나이티드 사고와 관련하여 NTSB의 조사를 적극적으로 모니터링하고 있습니다. 우선 우리는 P&W 4000-112 엔진을 사용하는 69대의 운항 중인 항공기와 59대의 계류 중인 777 기재에 대해 FAA의 별도 조사 프로토콜이 나올 때 까지 운항을 일시 중지시켰습니다.
"Boeing supports the decision yesterday by the Japan Civil Aviation Bureau, and the FAA’s action today to suspend operations of 777 aircraft powered by Pratt & Whitney 4000-112 engines. We are working with these regulators as they take actions while these planes are on the ground and further inspections are conducted by Pratt & Whitney.
보잉은 일본항공청과 FAA의 운항중지 결정을 존중하며 추가적인 행동을 할 때까지 그리고 P&W가 추가적인 점검을 할 때까지 기관들과 협력할 것입니다.
"Updates will be provided as more information becomes available."
일본 항공청에 대해 별도 언급을 한 것으로 보아, 일본에서 운항 중인 777기재의 P&W 4000-112 엔진 사용비중이 높은 것으로 보입니다.
KAL은 GE90를 사용중이겠죠?
Pw4000시리즈중 112인치를 말하는것이고
사고기는 pw4077입니다.
대한항공과 아시아나는 pw4090 사용중이구요.
일본의 jal과 ana도 pw4074/90 인데 그라운딩입니다.
애초에 777용 112인치급을 ua랑 칼 아시아나 jal ana 정도만 씁니다. 다 스톱인거죠.